Wednesday, February 25, 2009

Selesai Pusingan 1 & 2

Sukar, memang sukar. Pencarian latihan industri telah aku mulakan 3 minggu yang lalu. Hampir 25 syarikat telah aku menghantar resume serta bahan-bahan berkaitan yang perlu disertakan. Daripada 25 company tersebut, 3 telah pun menolak. .Bukan rezeki agaknya. Namun penolakan tersebut baharu sahaja di pusingan pertama. 2 yang memberikan respon agak positive.Pusingan pertama kerja aku ialah call dan bertanyakan ambil student LI atau tidak. Kalau ya, bagaimana untuk saya memohonnya. Lalu kebanyakan company lebih mudah untuk hanya menghantar email sahaja. Sukalah hati aku, kerana click sahaja sudah sampai ke seluruh dunia. Hari ini pusingan kedua bermula. Hantar resume beserta bahan-bahan yang lain melalui mail .Kategori bagi pusingan kedua ini ialah company yang tidak dapat aku call, atau call tapi tidak diangkat, atau tidak dapat mencari no telifonnya atau disuruhnya hantar hardcopy sahaja. Maka keluarlah aku ke post office bersama pjan untuk poskan semua surat-surat tersebut. Perasaan 1 : Erm, kelakar pulak. Dalam zaman teknologi masih perlu kita hantar by mail Perasaan 2 : Harap-harap dalam banyak company ini, adalah yang sudi menerima kami. I'ALLAH. Perasaan 3 : Leceh benar nak menampal setem. Malas pun ada. Perasaan 4 : Senang hati sebab pusingan kedua dah selesai Dalam seminggu lagi pusingan ketiga akan bermula. Apa agaknya pusingan ketiga yang aku buat. Nantikan entry seterusnya.

RM250 click disini

mulakan bisness dengan RM20 sahaja

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...