Friday, June 26, 2009

Ujian ALLAH

Firman Allah dalam Surah Al-Baqarah ayat 156:

"(Iaitu) orang yang apabila mereka ditimpa musibah, mereka berkata, "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali"

Ujian daripada ALLAH sentiasa datang. Tidak kira kecil atau besar, susah atau senang, sikit atau banyak, tapi apa yang penting kita tabah dan berusaha untuk menghadapi ujian tersebut dengan penuh usaha dan bertawakkal kepadaNYA yang Maha ESA. Begitulah kehidupan kita sebagai manusia. Segala ujian adalah adil dan tidak mengenal kaya atau miskin, berpangkat atau tidak dan sebagainya. Ya ALLAH tabahkan hati aku untuk menerima ujian kali ini. Mampukah aku untuk menanggungnya buat kali kedua. Sudah sehabis baik usaha yang aku lakukan tapi belum menemui jalan kejayaan. InsyaALLAH peluang terakhir ini aku akan gunakan sebaik mungkin.
khai. M

2 comments:

mr junaidi said...

kerul..
sabar k...
ade hikmahnya..
hehehe

khai. M said...

tq bd....may ALLAH bless us..doakan aku mampu untuk hadapinya..amenn..gud luck untuk ko..ade ms buleh kt ketemu di cni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...