Thursday, May 28, 2009

Aku Mahu Jadi Kaya

Kalau bercakap pasal kaya, mesti semua orang akan terbayang-bayang pasal duit. Betulkan? Tak perlu nak beralasan itu dan ini. Tidak kira lelaki atau wanita, muda atau tua mesti dan pasti terbayang-bayang not bewarna-warni.
Mesti juga ada yang jawab, kaya tidak semestinya duit, mungkin kaya budi pekerti, kaya ilmu agama atau sebagainya. Betulkan?Tapi kali ini aku nak bercakap mengenai kaya di dunia. Kawan semua tak nak jadi kaya? Zuhud betul kawan-kawan aku ini. Jangan kufur nikmat kalau ALLAH mahu bagi kita rezeki. Tapi yang pasti aku mahu jadi kaya. Aku sedang berusaha untuk menjadi kaya. Tidak percaya. Kalau nak percaya dan nak tahu bagaimana caranya, boleh hubungi aku. Aku akan berkongsi dengan kawan-kawan semua. InsyaALLAH aku tidak akan kedekut ilmu. Apa? Sebab aku dah mula untuk bekerja. Tidak lah. Betul dan benar. Memang aku sudah mula bekerja. Tapi kawan-kawan rasa, kalau bekerja makan gaji boleh jadi kaya? Bagi aku tidak. RasulALLAH bersabda 9/10 daripada rezeki ialah perniagaan. Maknanya kita mesti berniaga. Tidak kira dimana anda berada, saya akan cuba untuk berkongsi perkara ini dengan kawan semua. Entry pun pasal kaya, maka aku masukan juga, senarai terbaru 10 individu terkaya Malaysia. Seorang sahaja yang seagama dengan aku. Tan Sri Syed Bukhari. Jom kita terjah. Aku doakan khai. M jadi kaya seperti mereka. Ameen. p/s : Masih kecewa dengan kekalahan MU. khai. M

1 comment:

CDanvers said...

bagi taw aku cara yg paling cpat utk jd kaya!! lg cpat lg bagus...hahahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...