Friday, December 10, 2010

JANJI MEREKA



My Laptop @ TSMSS25
2313
4 Muharram 142 H / 10 Dec 2010



Assalamualaikum w.b.t

Kalau di akhbar arus perdana memang tak akan berjumpa sudah pasal isu-isu harga ni. Pelikan. Mana pergi rasa simpati mereka terhadap rakyat jelata. Yang miskin terus papa, yang susah tidak terbela, yang kaya berjaga-jaga sebab takut harta di hilang sekelip mata.

Kerajaan selalu berjanji itu dan ini. Hari ini berjanji tak akan naik tarif elektrik. Kita tengok sampai bila kerajaan nak cakap tak serupa bikin. 

Pelikan. Macam boleh menteri-menteri terbabit seolah-olah bagi jaminan barangan keperluan ini tidak akan naik harga.

1. Adakah mereka ini tidak buat kerja?
2. Adakah mereka ini sibuk berpolitik semata?
3. Adakah sebab yang buat research orang lain, beliau sekadar baca report.
4. Kerana memang tak ambil tahu pun sebenarnya pasal permasalahan rakyat.

Mungkin terlambat untuk aku bercerita pasal barang-barang naik harga ni. Tapi sengaja aku nak kasi tahu pada semua aku memang tidak puas hati dengan pentadbiran sekarang. Setakat aku ingat, dah dua kali harga naik diam-diam. Kenapa? Mereka semua perlu jawab.

Tengok sahaja berita di bawah. Apa janji menteri terbabit. Bukan paper 3 tahun lepas. Paper tahun ni. Tapi, naik juga. Lidah bercabang dan cakap tak serupa bikin. Panas !!!. Sorry aku tak edit pun pic ni. Aku ambil dari blog mana entah. Sorry la ya.

So korang semua. Apa lagi. UBAH SEKARANG !!!




~khai. M~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...