Saturday, December 4, 2010

Empat (4) Sekawan

28 Zulhijjah 1431H/4 December 2010 1206 My Room @ PBIK
Assalamualaikum w.b.t Memang menarik dan hangat berita yang keluar hari ini. Pasal 4 sekawan yang yang tiba-tiba harganya naik. Memang benar slogan yang dilaung-laungkan dalam 1 Malaysia.
RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DI UTAMAKAN
Maka pada pemahaman aku, hari semua rakyat telah didahulukan untuk merasai kenaikan yang tidak seiring dengan pendapatan masing-masing. Sebenarnya mahu sahaja aku membuat anlisa berkitan kenaikan harga 4 sekawan ini sejak daripada zaman Pak Lah sehingga zaman Najib.
Tapi aku tidak menyimpan data-data berkenaan. Harap aku akan berjumpa dengan data berkenaan untuk membuat analisa lengkap. Nak tengok macam mana seksa nya aku sebagai penduduk Malaysia yang dipenuhi dengan kekayaan sendiri. Mari kita server kata-kata orang yang berkenaan: Bagus jawapan beliau kan? Kalau nak cari dalam utusan meloya dengan berita hairan memang tidak menjadi tajuk utama la. Aku rasa macam tak lama dah kerajaan sekarang ni.
~khai. M~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...