Wednesday, January 28, 2009

ASTAR 2009

Debat Terbuka Astar

Selamat berjuang aku ucapkan untuk adik-adik orator sekalian yang akan menimba lebih ilmu ketika berlangsungnya pertandingan debat Terbuka Astar 2009.

Pohon maaf dari aku kerana tidak dapat untuk bersama adik-adik sekalian pada kali ini. Waktu aku yang amat terhad memang tidak mengizinkan aku untuk mengikuti sebarang aktiviti luar pada semester akhir ini.

Aku hanya kirimkan doa bersama adik-adik semua, cintaku pada debat masih tetap sama, Cuma waktu yang menetukan segala-galanya.

Semoga kejayaan mengiringi kita semua…amin.

Dari Abdullah bin Amr bin Ash r.a. katanya dia mendengar Rasulullah saw bersabda: "Allah tidak menarik kembali ilmu pengetahuan dengan jalan mencabutnya dari hati sanubari manusia, tetapi dengan jalan mematikan orang-orang berpengetahuan (ulama). Apabila orang berpengetahuan telah punah, maka masyarakat akan mengangkat orang-orang bodoh menjadi pemimpin yang akan dijadikan tempat bertanya. Orang-orang bodoh ini akan berfatwa tanpa ilmu; mereka itu sesat dan menyesatkan."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...