Sunday, February 12, 2012

Pasir Gudang Sudah

Assalamualaikum

Hari ni sudah 12 hari aku kembali ke Pasir Gudang. Nak kata apa. Memang rezeki aku di sini. Alhamdullilah.

Kini waktu kerja dah berubah. Selama aku masuk alam pekerjaan, this is my 1st time aku bekerja hari Sabtu. Tak pa. Pengalaman mangajar erti kehidupan. Along cakap, "Abang Long dah 20 tahun bekerja hari Sabtu. Masuk tahun ke 21 ni baru merasa cuti Sabtu". 

Maknanya banyakla pengorbanan pengorbanan yang dengan rela hati nya aku tinggalkan. Terutama keluar bersama teman-teman. 

Kini baru aku faham kenapa Mr. Wan Mohd Hafizuddin, lecturer ketika aku aku Diploma dulu berubah angin daripada Engineer to Lecturer. Beliau pernah cakap yang Engineer tak da life.

Selama dekat dua tahun aku ber tittle kan Engineer ni, part mana yang tak da life.Aku pun tak jumpa. Sebab aku rasa macam kerja kerajaan je. Hehehe. Tapi bila masuk MMHE, baru tahu sebenarnya apa itu erti kehidupan. 

Tapi jangan bimbang, aku akan usahakan untuk kuatkan azam dan tekad nak capai cita-cita dalam career aku. Selagi muda dan bertenaga, I'allah aku boleh berjaya. 

Orait la. Stop sini dulu. Laen hari story lagi.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...