Wednesday, May 16, 2012

Source Inspection



Assalamualaikum.

Penat beb. Itu je nak cakap. Hari ni aku ke Singapore atau tepat lagi ke 29, First Lok Yang Road untuk buat source inspection. Nak kata FAT tak sangat la. Tapi penting juga sebab material pipe ni is Duplex 22% Cr SS.

Aku just nak sharing perasaan jadi client ni. Dulu masa keje di MV atau TW jadi vendor kan. Bila jadi client, aku pun praktikan macam yang aku kena time jadi vendor dulu la. Bukan niat nak balas dendam. Kalau balas dendam itu namanya, sapi buat salah lembu dapat nama (eh ada kaitan ke?).

Thanks juga pada syibah, sebab share apa yang client selalu minta kan. Tapi sebenarnya Mill Cert., procedure n bla bla bla tu memang perlu vendor provide pun kan. Yang aku tak leh bla ckit sebab vendor ni macam tak baca pula MPDS yang dah stated dalam PO tu.

Adeh. Sakit beb. First time kena buat decision yang besooor. Memang terasa la bahu memikul tanggungjwab nanti. Yang lagi sedih, hp aku pulak x roaming. So boleh emergency call je. Wak betul kan. Tak kan aku nak call abang-abang polis and doktor-doktor pasal benda alah dalam MPS ni kan. 

Yang penting, aku memang betul-betul dapat experience hari ni. Thanks to my lead yang allowed me to witness (je ke) pipe tadi.

Orait. Jangan lupa. Kalau nak simpan emas call atau email me khair.harun@gmail.com.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...