Saturday, January 8, 2011

08012011

PC @ BEST KK2
2053
Safar 1432 H / 8 January 2011



Assalamualaikum w.b.t

Oh, rupanya sudah 8 hari tahun 2011 berganjak. Pantas. 

Hidup masih sama. Bernafas. Alhamdullilah. Namun aku masih begini. kerja tidur kerja tidur. Boring. Memang boring. Tapi apakan daya kitaran hidup hampir tamat. Aku rasa semua orang hampir sama.

Akhir keceriaan hidup tamat ketika tamatnya pengajian. Hidup bekerja tidak sehebat dan seceria hidup pelajar. Kalau dulu aku tak merasa beban itu dan ini. Namun dalam hanya tujuh bulan bekerja, aku telah merasainya. Tambahan pula hidup di bandar metripolitan Shah Alam. 

Masakan tidak, kini segala infalasi yang melanda negara, aku juga merasa, kenaikan harga barang, aku juga terkena, kenaikan harga petrol, aku juga yang membayarnya. Maka beban ini menyebabkan aku mula tersa terbeban. 

Bohong kepada engkau-engkau yang kata tidak rasa apa3. 

Namun itu semua hal dunia. Nak tahu kenapa. Sebab semua benda itu tak dibawa ke alam yang satu lagi. 

Ibadah aku masih sama. Hanya solat lima waktu yang sempurna. Mana sunat-sunatnya. Pelengkap kepada ibadah wajib sedia ada. 

Terima kasih kepada kakak ku yang sering mengingati aku tentang ibadah. Juga kepada dia yang sering juga mengajak ku untuk menambah ibadah-ibadah sunat.
2011 moga semuanya berjalan lancar. Ameen.


~khai.M~

1 comment:

semutsengal said...

waa..alhamdullilah..da ad calon..ahahah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...