Hangat..memang hangat. Ye la mana tidaknya, cuaca la ni memang panas. Dunia sudah tua. Sudah hampir mencapai masa. Dengan tindakan tangan manusia-manusia durjana. Menghakis hak milik bumi dan alam semester. Akhirnya, beginilah jadinya.
Hangat..memang hangat. Pusingan akhir World Cup 2010 semakin hangat, bagi aku ada dua keputusan luar jangkaan aku (jangkaan ja.bukan judi ok.judi still haram). Swiss kalahkan Spain dan terbaru Mexico kalahkan France. Time Swiss kalahkan Spain memang aku tengok dari awal sampai akhir. Perlawanan memang best. Tapi nasib ja Swiss dapat gol tersebut. Aku bukan penyokong Swiss atau Spain. Semalam France vs Mexico aku tak larat mahu tonton, perjalanan 13 jam Kangar-KL-Kuantan memang memenatkan. Team yang aku sokong juga hebat. Go! Go! German.
Yang tak hangat. SUKMA di Melaka langsung tak hangat. Tenggelaman dengan dua kehangatan yang aku dah bagi tahu tadi. Aku rasa korang pun tak follow sangat 'tragedi-tragedi' yang berlaku di Melaka. Bukan tak nak support, tapi aku rasa mereka silap buat time keadaan memang hangat ni. EPL pun habiskan awal daripada World Cup, mereka pulak buat time ni. Good Luck la bro!
khai. M
Showing posts with label World Cup 10. Show all posts
Showing posts with label World Cup 10. Show all posts
Friday, June 18, 2010
Hangat VS Tak Hangat
My Room @ PBI
0710
06 Rajab 1431 H / 18 June 2010
Assalamualaikum w.b.t.
Tag:
Bumi,
SUKMA,
World Cup 10
Saturday, June 12, 2010
Dah Mula
My Room @ PBI
1.01 am
29 Jamadilakhir 1431 H / 12 June 2010
Assalamualaikum w.b.t
Wan: Dah mula hoi orang kampung.
PL: Apa yang dah mula?
Wan: World Cup la Pak Lebai.
PL: Ish. Patut ler aku nengok ramey orang-orang duk bersakan d mamak tadi.
Wan: Iye ler. Pak Lebai x nengok?
PL : Tak pun. Esok dan hari seterusnya kompen ler subuh tinggal aku ngan Imam aja di Surau.
khai. M
Tag:
World Cup 10
Monday, June 7, 2010
Sepak Bola atau Bola Sepak ?
Assalamulaikum w.b.t
Demam.demam.demam. Betul ni bukan demam cobaan. Sudah tiga minggu demam, Main dedar kejap, then panas semula. Korang ingat bola ja yang boleh di buat main-main. Demam pun main-mainkan aku. Aiseh!
Demam bola bakal tiba 4 hari lagi (11 June 2010). Korang rasa team mana yang bakal winner tahun ni. Dalam banyak-banyak blog yang aku read, calon favorite (jangan ingat pilihanraya aja ada calon) is Spain. Agak-agak benar ke tidak. Atau brazil buat kali ke enam akan mengungguli world cup tahun ini. Aku boleh bagi jawapan siapa winner tahun ni. Tapi after perlawanan akhir.
Mesti sudah ramai yang buat percaturan yang bakal jadi juara. Aku macam biasa, dan sejak dulu lagi sokong German. Ini pasukan yang tetap aku sokong. Korang macam mana pulak?
khai. M
Tag:
World Cup 10
Subscribe to:
Posts (Atom)